domingo, 26 de septiembre de 2010

Som la màquina

http://42messages.wordpress.com/

Un lloc Web 2.0 permet als usuaris interactuar els uns amb els altres o també canviar el contingut mateix del lloc web. Per contra, als llocs web no interactius els usuaris es limiten a la visualització de tot el contingut, actuant d'una manera passiva i sense cap protagonisme.

Les possibilitats que ens dóna la web 2.0 són molt rellevants, ja que nosaltres mateixos podem agafar, modificar i afegir informacions, fotografies, vídeos,..  Un cop més ens trobem davant del canvi de rols entre consumidors i productors, introduint la figura de prossumidor.  La relació entre les persones canvia i canviarà encara molt més, ja que amb pocs anys ja em estat testimonis dels grans canvis que s'han produït en les nostres vides, els nostres costums, la manera d'interactuar,... 

Àmbits com el sector empresarial o el políctic poden beneficiar-se molt de les eines del web 2.0, ja que la interactivitat i la difusió els seran molt útils (el boca-boca del que vàrem parlar al debat del Facebook). Però altres àmbits tant importants com la privacitat, o la ètica poden veure's perjudicats, ja que com veiem cada vegada més observem la creació de nous delictes a la web, com ara la suplantació d'identitat. 

Així em despedeixo d'aquest curs, que m'ha estat de gran utilitat per endinsar-me en aquest món tan actual i dinàmic.

martes, 21 de septiembre de 2010

Creieu que estem davant de la democratització de la publicitat o bé davant un monopoli publicitari a Internet?

http://42messages.wordpress.com/2010/09/20/democratitzant-la-publicitat/#comments


Podem veure, en primer lloc que ja al 2007, la compra de Doubleclick, aquesta gran empresa de publictat interactiva, per part de Google, no va tenir una bona rebuda entre els seus competidors, especialment Microsoft, qui també hi estava interessat. Fins i tot, aquest va llançar diverses acusacions a Google, tractant a la companyia de construir un monopoli publicitari que posava en perill la sana competencia que existia en la publicitat a Internet. 

http://www.elpais.com/articulo/internet/Microsoft/Investiguen/Google/monopolio/elpeputec/20070416elpepunet_4/Tes

Però per altra banda, penso que Google Adwards posa a disposició de molts una publicitat que per contra no podrien aconseguir. Es democratitza un servei que fa que augmentin les possibilitats de diverses empreses, igualant les petites i les grans empreses. Les petites i mitjanes empreses no podrien arribar al nivell que moltes grans i internacionals empreses tenen en el mercat gràcies al món de la publicitat. Crec que l'esperança que ofereix aquesta eina de Google és molt beneficiosa i important per diversos empresaris.  

Un estudio apunta a un mayor gasto en anuncios 'online' en Europa

La publicidad en internet aumentará este año pese a la crisis

http://42messages.wordpress.com//


Las empresas europeas incrementarán este año sus gastos para anuncios en internet pese a la crisis financiera, según un estudio presentado por la sociación Europea de Publicidad Interactiva (EIAA) en Londres.  El 70% de los ejecutivos consultados aseguró que invertirán cada vez más en internet, a costa del presupuesto destinado a publicidad en televisión, periódicos y revistas. Según el estudio, cerca de la mitad dijo que internet es ya un canal imprescindible en sus actividades de promoción. En la elaboración del estudio fueron consultados responsables de marketing de empresas líderes en Europa.

http://www.lavanguardia.es/premium/publica/publica?COMPID=53688577325&ID_PAGINA=22088&ID_FORMATO=9&turbourl=false

miércoles, 15 de septiembre de 2010

Advertainment, branded content i advergaming

http://42messages.wordpress.com/


En primer lloc, podem veure l'exemple d'Audi que se suma a l'Advertainment, de la mateixa manera que ho ha fet BMW o Pirelli.
http://www.youtube.com/watch?v=Ey-CVisKFEw&feature=related


I per altra banda també podem veure l'exemple d'Advergaming que vaig penjar l'altre dia aqui mateix al blog, la nova campanya de Nokia, mitjançant la qual els futurs compradors interactuen amb la marca sent ells mateixos els protagonistes fent fotografies des del panell que la casa Nokia ha disposat al mig del carrer.


La convergència dels mitjans


Mireu-vos els videojocs com un mitjà d’agregació interactiu. Feu-ne una anàlisi a la manera que hem analitzat la web en aquest post. Valoreu-ne els aspectes interactius, multimedia i analitzeu com encaixa en el diagrama de la convergència de mitjans.

En primer lloc, podem fixar-nos que la paraula videojoc, ja per si mateixa inclou una sèrie de connotacions que no són propies d'un mitjà convencional. En ella veiem que la paraula tradicional de joc ha experimentat un canvi, i aquest canvi ens permetrà ara parlar d'un hipermitjà. 
Històricament, els primers videojocs d'ordinador utilitzaven un teclat d'ordinador per jugar, o més habitualment, l'usuari havia de comprar un joystick per separat amb algun botó incorporat per jugar-hi. Però ara alguns videojocs permeten al jugador utilitzar el teclat i el ratolí alhora, i més enllà dels elements visuals comuns que s'hi poden trobar en un videojoc, s'han creat altres dispositius o sistemes perquè el jugador obtingui una millor interacció i informació sensitiva del videojoc. Alguns exemples poden ser millors dispositius de reproducció del so (altaveus), com també un gran nombre de dispositius externs, com els dispositius de vibració.
Podem parlar d'un mitjà d’agregació, ja que en ell conviuen perfectament l'àudio (a part de la música a més a més es pot parlar amb la resta d'usuaris mitjançant micròfons), el text (ja que fins i tot alhora es pot parlar mitjançant el teclat), el vídeo, i gàfics de tota mena. En ell tots els usuaris són prossumidors ja que creen i intercanvien entre ells tota la informació necessària per jugar.


En aquest hipermitjà podem ser nosaltres mateixos exterioritzant-nos al món virtual sense cap mena d'inconvenient, interactuant amb milions d'usuaris, i, els únics límits que tindrem seran les regles del joc fixades pel creador del videojoc, unes regles que alhora modelaran les nostres respostes. Un hipermitjà que encaixa a la perfecció en el diagrama de la convergència de mitjans.


I per acabar m'agradaria fer referència a una tesi que m'ha semblat molt interessant, i es complementa molt bé amb el tema d'avui tractat.  Ramón Salaverría, de la Universitat de Navarra, el 2003 va reivindicar que quan es parla de la convergència dels mitjans cal considerar quatre dimensions: 
  
- Dimensió empresarial: les empreses de comunicació s’estan diversificant i dins d’un mateix grup trobem diferents mitjans que cal coordinar tant econòmicament com editorialment, i més ara que l’arribada d’internet ha obligat a revisar els models.

- Dimensió tecnològica: la tecnologia associada a internet va propiciar que les redaccions en línia s’organitzessin a part, amb eines pròpies i descoordinades de la redacció mare, cosa que ara s’intenta resoldre tornant a integrar-les.
Les actuals solucions en gestió de continguts tenen com a objectiu una sola redacció que pugui atendre múltiples plataformes.

- Dimensió professional: hi ha nous perfils, més multitasca (investigar, redactar, editar, maquetar, il·lustrar, publicar) i més multicanal (escriuen tant per a l’edició digital com per a l’edició en paper, participen en tertúlies radiofòniques, tenen el seu propi bloc).

- Dimensió comunicativa: internet ha suposat la integració de diferents codis de comunicació que abans anaven per separat (audiovisual de la televisió, auditiu de la ràdio, textual de la premsa) i, a més, incorpora noves possibilitats com els simuladors, les infografies, les reproduccions en 3-D...

Segons Salaverría, aquestes quatre dimensions tenen diferents graus de desenvolupament i, al seu entendre, les dues primeres (l’empresarial i la tecnològica) tenen gairebé 20 anys de camí recorregut, però la professional i sobretot la comunicativa tenen molt menys recorregut, i el repte de les companyies és aconseguir desenvolupar-les correctament.


miércoles, 8 de septiembre de 2010

Exemple de publicitat interactiva

L’anunci en qüestio ofereix la possibilitat de fer-se una foto amb el telèfon N73 que s’anuncia i endur-te-la a casa. Aquest anunci és fruït de la col·laboració entre Nokia i flickr (un portal on s’hi poden penjar fotografies), que s’anomena World 24h. Un altre exemple de col·laboració que aprofita les tecnologies mòbils i Internet.

Nokia està explorant noves maneres de publicitat interactiva al carrer, el que no sabem és l’impacte real d’aquestes campanyes a part de pensar que són mólt innovadores… Però el cert és que en un carrer les persones no tenim tendència a aturar-nos, i menys a “jugar” amb un anunci publicitari.

Però Nokia deu haver fet els seus estudis de mercat… o sigui que benvinguda sigui aquesta nova campanya, que esperem veure aviat a la nostra ciutat.


martes, 7 de septiembre de 2010